4.1 Persoonlijk leiderschap
Authenticiteit
Deze leeruitkomst over persoonlijk leiderschap heb ik een maand voor de zomervakantie ingeleverd. Het had wat voeten in de aarde en ik hoorde dat ik daar niet de enige in was. Waar hem dat nou in zat vond ik eerst lastig te benoemen, maar na een radicale omslag in mijn denkproces over deze leeruitkomst, was het ineens glashelder. Het was niet te doen, omdat ik mijn leerproces voor de 3TO-docenten aan het schrijven was. Dat brengt natuurlijk allerlei vormen van druk met zich mee, maar ik voelde vooral weinig intrinsieke motivatie om mijn ontwikkeling uitvoerig te beschrijven, terwijl ik bij het indienen van het stuk nog niet eens zou weten wie het zou gaan lezen. Deze innerlijke worsteling komt overigens terug in het stuk.
Ik besloot het stuk te schrijven voor mijzelf en een aantal anderen - en daar zaten ook wel een paar docenten van 3TO bij - waarvan ik voel dat zij interesse hebben in mijn persoonlijke ontwikkeling. Voor het indienen van deze leeruitkomst, heb ik een paar van hen het stuk laten lezen en na de officiële beoordeling heb ik het naar een iets grotere, maar nog steeds selecte groep dierbaren en collega's gestuurd. Het voelt ook niet meer als een plichtmatige papieren tijger, maar als een persoonlijk document dat ik naar eigen inzicht kan delen en later nog eens met plezier kan teruglezen.
De reden dat ik dit er specifiek bij vermeld, is dat ik bij het maken van deze website hetzelfde uitgangspunt heb gehanteerd.
In het document staat meer dan nodig was voor alleen LU 4.1 Persoonlijk leiderschap. Daarbij zit er natuurlijk sowieso overlap in veel leeruitkomsten, waardoor ik bij bepaalde onderdelen van LU 1.1, 5.1 of 2C verwijs naar LU 4.1. Dit staat er per leeruitkomst bij vermeld.