"Vang de data!" zei Roos in de eerste cocreatiesessie. Ik schreef het citaat maar gelijk op de binnenkaft van het notitieboekje dat we bij die boodschap krijgen. Ondanks dat ik het notitieboekje van Ruimtehouders in de tweede week kwijt was, kun je stellen dat ik best veel data heb verzameld. Alhoewel ... verzamelen is niet het goede woord. De tuinder die met zorg en aandacht zijn zaadjes heeft geplant, ze regelmatig water heeft gegeven en af en toe tegen de opkomende plantjes heeft gepraat, zal de opbrengst geen verzameling noemen. We kunnen daarom beter spreken van oogsten.


Digitale zichtbaarheid


Deze pagina stuurt je door naar zes deelonderwerpen die allemaal een ander deel van mijn digitale zichtbaarheid laten zien. Behalve Social Schools - dat als communicatiemiddel naar ouders toe redelijk op zichzelf staat - zit er overlap in de onderwerpen die ik op verschillende plekken aan het voetlicht breng. Voor alle onderdelen geldt dat er steeds drie zaken zichtbaar worden voor de lezer:

  • Mijn visie op onderwijs en technologie.
  • Hoe ik technologie inzet in het onderwijs en wat er nog meer mogelijk is.
  • Hoe ik anderen help bij vraagstukken over ICT in het onderwijs.

Online platformen

Als je alles hebt bekeken of later terug wilt keren om verder te kijken, dan kan dat door naar de inhoudsopgave te gaan. Dit verhaal gaat verder met een druk op de knop.

Verder Inhoudsopgave