Literatuurlijst
LU 4.1 Persoonlijk leiderschap
- Jung, C. G. (1921). Psychologische typen. Zurich: Rascher
- Eysenck, H. J. (1967). The biological basis of personality. Springfield, IL: Thomas Publishing
- Artikel: ADHD, symptomen, kenmerken en diagnostische criteria DSM-5 (Bron: Mens en Samenleving)
- American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th edition). Arlington, VA: American Psychiatric Publishing
- Artikel: 3 Defining Features of ADHD That Everyone Overlooks. (Bron: ADDitude)
- Brugman, K., Budde, J. & Collewijn, B. (2010). Ik ken mijn ikken. Zaltbommel: Uitgeverij Thema
- Blekkingh, B. (2013). Authentiek leiderschap. Amsterdam: Boom
- Covey, S. R. (1989). The Seven Habits of Highly Effective People. New York, NY: Free Press
Hi-story
- Biesta, G. (2015). Het prachtige risico van onderwijs. Culemborg: Uitgeverij Phronese
- Gray, P. (2013). Free to learn. New York, NY: Basic Books
Tweedaagse Ughelen januari 2019
Brugman, K., Budde, J. & Collewijn, B. (2010). Ik ken mijn ikken. Zaltbommel: Uitgeverij Thema
Studiedag Garenspinnerij
Galenkamp, H. & Schut, J. (2018). Handboek professionele schoolcultuur; Focus op koers en gedrag. Landsmeer: Uitgeverij Pica
Digitale zichtbaarheid: LinkedIn
- Kaushal, V. & Patwardhan. M.
2018.
Emerging Trends in Personality Identification Using Online Social Networks—A Literature Survey.
ACM Trans. Knowl. Discov. Data
12
(Link)
- Piedboeuf, F. 2019. Personality Extraction Through LinkedIn. Advances in Artificial Intelligence, 32nd Canadian Conference on Artificial Intelligence, ON, Canada, Springer 2019 (Link)
Digitale zichtbaarheid: Globaal beheer
- Covey, S. R. (1989). The 7 habits of highly effective people. New York, NY: Free Press.
- Ros, A., Lieskamp, M., & Heldens, H. (2017). Leren voor morgen; uitdagingen voor het onderwijs. Landsmeer: Uitgeverij Pica.
- Knoster, T. (1991). Managing Complex Change Model. In: TASH Conference, Washington D.C., adapted by Enterprise Group, Ltd.
- Berne, E. (1961). Transactional analysis in psychotherapy. New York, NY: Grove.
Digitale zichtbaarheid: MIE Expert
Jung, C. G. (1989). Synchroniciteit. Rotterdam: Uitgeverij Lemniscaat.
Tweedaagse Amersfoort februari 2020
- Vroemen, M. (2017). Handboek Teamcoaching. Amsterdam: Management Impact
- Karpman, S. (2014). A Game Free Life. San Francisco, CA: Drama Triangle Productions
Vormgeving
- Rose, K. (2004).
Everything Changes: Transformative Thinking through Aesthetic Experience;
Teaching for Aesthetic Experience. The Art of Learning. Oxford: Peter Lang Publishing, Inc.
- Manifold, M.C. (2004).
Time, space, and the Social Dimensions of an Info Age Aesthetic;
Teaching for Aesthetic Experience. The Art of Learning. Oxford: Peter Lang Publishing, Inc.
- McKenna, M. B. (2004). Engaging with Works of Art outside the Museum; Teaching for Aesthetic Experience. The Art of Learning. Oxford: Peter Lang Publishing, Inc.
Relatieve zichtbaarheid
- Mongan, M. F. (2016). Hypnobirthing; A natural approach to a safe, easier, more comfortable birthing. Boca Raton, FL: Health Communications, Inc.
- Blomberg, J. (2020). LU 4.1 Persoonlijk leiderschap. www.onderwijsicter.nl/3to-lu/persoonlijk-leiderschap
- Kormos, J. & Dénes, M. (2004). Exploring measures and perceptions of fluency in the speech of second language learners. System. Volume 32, Issue 2. (Link)
- Bregman, R. (2019). De meeste mensen deugen. Amsterdam: De Correspondent
Authentieke zichtbaarheid
- Morton, T. (2018). Being Ecological. Londen: Penguin Books Ltd.
- Biesta, G. (2014). Het prachtige risico van onderwijs. Culemborg: Uitgeverij Phronese
- Bateson, G. (2000). Steps to an Ecology of Mind. Chicago: The University of Chicago Press
- Keij, J. & Keith, W. (2006). De filosofie van Emmanuel Levinas; In haar samenhang verklaard voor iedereen. Utrecht: Uitgeverij Klement