Literatuurlijst

LU 4.1 Persoonlijk leiderschap

- Jung, C. G. (1921). Psychologische typen. Zurich: Rascher

- Eysenck, H. J. (1967). The biological basis of personality. Springfield, IL: Thomas Publishing 

- Artikel: ADHD, symptomen, kenmerken en diagnostische criteria DSM-5 (Bron: Mens en Samenleving)

- American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th edition). Arlington, VA: American Psychiatric Publishing

- Artikel: 3 Defining Features of ADHD That Everyone Overlooks. (Bron: ADDitude)

- Brugman, K., Budde, J. & Collewijn, B. (2010). Ik ken mijn ikken. Zaltbommel: Uitgeverij Thema

- Blekkingh, B. (2013). Authentiek leiderschap. Amsterdam: Boom

- Covey, S. R. (1989). The Seven Habits of Highly Effective People. New York, NY: Free Press


Hi-story

- Biesta, G. (2015). Het prachtige risico van onderwijs. Culemborg: Uitgeverij Phronese

- Gray, P. (2013). Free to learn. New York, NY: Basic Books


Tweedaagse Ughelen januari 2019

Brugman, K., Budde, J. & Collewijn, B. (2010). Ik ken mijn ikken. Zaltbommel: Uitgeverij Thema 


Studiedag Garenspinnerij

Galenkamp, H. & Schut, J. (2018). Handboek professionele schoolcultuur; Focus op koers en gedrag. Landsmeer: Uitgeverij Pica


Digitale zichtbaarheid: LinkedIn

- Kaushal, V. & Patwardhan. M. 2018. Emerging Trends in Personality Identification Using Online Social Networks—A Literature Survey. ACM Trans. Knowl. Discov. Data 12 (Link)

- Piedboeuf, F. 2019. Personality Extraction Through LinkedIn. Advances in Artificial Intelligence, 32nd Canadian Conference on Artificial Intelligence, ON, Canada, Springer 2019 (Link)


Digitale zichtbaarheid: Globaal beheer

- Covey, S. R. (1989). The 7 habits of highly effective people. New York, NY: Free Press.

- Ros, A., Lieskamp, M., & Heldens, H. (2017). Leren voor morgen; uitdagingen voor het onderwijs. Landsmeer: Uitgeverij Pica.

- Knoster, T. (1991). Managing Complex Change Model. In: TASH Conference, Washington D.C., adapted by Enterprise Group, Ltd.

- Berne, E. (1961). Transactional analysis in psychotherapy. New York, NY: Grove.


Digitale zichtbaarheid: MIE Expert

Jung, C. G. (1989). Synchroniciteit. Rotterdam: Uitgeverij Lemniscaat.


Tweedaagse Amersfoort februari 2020

- Vroemen, M. (2017). Handboek Teamcoaching. Amsterdam: Management Impact

- Karpman, S. (2014). A Game Free Life. San Francisco, CA: Drama Triangle Productions


Vormgeving

- Rose, K. (2004). Everything Changes: Transformative Thinking through Aesthetic Experience; Teaching for Aesthetic Experience. The Art of Learning. Oxford: Peter Lang Publishing, Inc.

- Manifold, M.C. (2004). Time, space, and the Social Dimensions of an Info Age Aesthetic; Teaching for Aesthetic Experience. The Art of Learning. Oxford: Peter Lang Publishing, Inc.

- McKenna, M. B. (2004). Engaging with Works of Art outside the Museum; Teaching for Aesthetic Experience. The Art of Learning. Oxford: Peter Lang Publishing, Inc.


Relatieve zichtbaarheid

- Mongan, M. F. (2016). Hypnobirthing; A natural approach to a safe, easier, more comfortable birthing. Boca Raton, FL: Health Communications, Inc.

- Blomberg, J. (2020). LU 4.1 Persoonlijk leiderschap. www.onderwijsicter.nl/3to-lu/persoonlijk-leiderschap

- Kormos, J. & Dénes, M. (2004). Exploring measures and perceptions of fluency in the speech of second language learners. System. Volume 32, Issue 2. (Link)

- Bregman, R. (2019). De meeste mensen deugen. Amsterdam: De Correspondent


Authentieke zichtbaarheid

- Morton, T. (2018). Being Ecological. Londen: Penguin Books Ltd.

- Biesta, G. (2014). Het prachtige risico van onderwijs. Culemborg: Uitgeverij Phronese

- Bateson, G. (2000). Steps to an Ecology of Mind. Chicago: The University of Chicago Press

- Keij, J. & Keith, W. (2006). De filosofie van Emmanuel Levinas; In haar samenhang verklaard voor iedereen. Utrecht: Uitgeverij Klement