Beschrijving van de leeruitkomst
Locatie op de website
Als regisseur van veranderingen heb je zelf duidelijke opvattingen over wat goed onderwijs is en welke rol technologie daarin kan spelen.
Deze persoonlijke visie heeft een grondslag in je biografie, waarden, overtuigingen, praktijkinzichten en wetenschappelijke inzichten.
Je toont aan zicht te hebben op eigen opvattingen over goed onderwijs en op hun grondslag.
Je hebt inzicht in hoe jij je van daaruit verhoudt tot de schoolvisie en de ontwikkelingen waar de schoolvisie een antwoord op is. Hoe verhoud jij je tot de schoolvisie? Wat betekent dit voor jou?
Waar verwacht je wrijving, waar zie je kansen voor jezelf?
Waar kun jij een rolmodel in zijn?
Je brengt jouw persoonlijke gefundeerde visie in relatie tot de schoolvisie en maakt hiervan een analyse.
Je hebt een gefundeerde visie op waarom je binnen deze school werkt.
Je hebt een beeld van wat jij wilt vormgeven in deze school in het licht van de transitie.
Beschrijving van de leeruitkomst
Locatie op de website
Je hebt zicht op de benodigde kennis, vaardigheden, bewustzijn en houdingaspecten van een bekwame transitieleider en je beheerst de basiscompetenties.
Je bent in staat om de eigen professionele ontwikkeling permanent te sturen om de rol van transitieleider adequaat te kunnen vervullen.
Je hebt een holistisch perspectief (fysiek, mentaal, sociaal & spiritueel) op de gewenste en huidige eigen bekwaamheid als transitieleider.
Je hebt zicht op de eigen ontwikkelpunten. De analyse van de huidige bekwaamheid is gefundeerd, waarbij gebruik is gemaakt van multiperspectiviteit.
De ontwikkelpunten kun je planmatig en gekoppeld aan theoretische- en praktijkinzichten formuleren en hiervoor het eigen leerproces ontwerpen.
Je maakt een persoonlijk ontwerp met interventies, waarmee je werkt aan je ontwikkelpunten. Het ontwerp laat zien dat je je bewust bent van je leerproces als transitieleider en dit toon je aan met een aantal persoonlijke voorbeelden. Dit persoonlijke ontwerp is zichtbaar gekoppeld aan het transitieontwerp van de school (het grotere geheel).
Beschrijving van de leeruitkomst
Locatie op de website
Je toont aan wat de essentie is van jouw ontwikkeling tot transitieleider.
Je beschrijft wat voor jou kantelmomenten zijn geweest in de afgelopen twee jaar.
Je toont aan zicht te hebben op jouw huidige vaardigheden en kwaliteiten als transitieleider. Je bent in staat om op dit gebied belangrijke vervolgstappen te formuleren.
Je toont jouw overkoepelende (meta)blik aan.
Je hebt een visie op transitie en vanuit deze visie laat je zien dat je zicht hebt op de benodigde kennis, vaardigheden, bewustzijn en houdingsaspecten van een bekwame transitieleider.
Je maakt gebruik van verschillende, relevante theorieën, ervaringen en inzichten (middels bronnentriangulatie). Je bent in staat om de kantelmomenten te onderbouwen aan de hand van relevante literatuur.
Je hebt zicht op jouw persoonlijke ontwikkeldoelen en je formuleert daaraan gerelateerde vervolgstappen voor ten minste de eerstvolgende drie maanden.
Als transitieleider ben je in staat om beweging te katalyseren.
Je toont aan dat je kennis hebt van authentiek leiderschap. Je hebt inzichtelijk gemaakt wat jouw authentieke leiderschap en uniciteit als transitieleider kenmerkt.
Je handelt vanuit jouw authenticiteit, zodat jouw persoonlijke congruentie en persoonlijke integriteit ervaarbaar is in wat je zegt, doet en voelt.
Je hebt lef om jouw uniciteit in te brengen en te benutten. Je laat zien hoe je jouw uniciteit in het 3TO-team en in het transitieproces bewust hebt ingezet.
Je toont aan dat je een visie hebt op soft skills die nodig zijn in een creatief proces.
Je hebt zicht op jouw eigen soft skills en je hebt een aantal interventies gedaan om deze skills te ontwikkelen.
Je kunt systematisch en cyclisch reflecteren op zowel het leerproces van jou zelf als het leerproces in een team.
Dit is aan bod gekomen in de leeruitkomsten van ons 3TO-team.
Je bent in staat om interventies te doen om het leerproces van jezelf en een team te bevorderen.
Je laat zien hoe je met weerstand uit het team omgaat en hoe je het team in een vernieuwende innoverende beweging brengt. Je toont aan welke bewuste keuzes en interventies je hierin hebt gemaakt.
Je hebt een visie op hoe een creatief proces kan bijdragen aan een transitie in een organisatie.
Je hebt kennis van de benodigde bekwaamheden om een creatief proces te begeleiden en je hebt ervaring in het begeleiden ervan.
Je hebt op systematische wijze gereflecteerd op jouw ervaringen in een creatief proces, data verzameld, geanalyseerd op welke manier jij spanning ervaart en hoe jij daarin handelt.
Je hebt gereflecteerd op jouw eigen rol in het transitieproces en jouw rol in het 3TO-team. Deze reflectie heb je gerelateerd aan jouw leerproces, ontwikkeldoelen en vervolgstappen.
Waar mogelijk integreer je jouw ontwikkeldoelen in het vervolg van het transitieproces en de borging van de transitie. Je hebt een helder beeld van jouw rol in de borging van de transitie.
Je communiceert over je persoonlijke ontwikkeling in een professionele werkrelatie, bijvoorbeeld in de vorm van intervisie of coaching.